Blijven zitten is niet nodig

Lenteschool

Tegenwoordig zijn er zoveel hulpmiddelen dat het niet echt nodig is om te blijven zitten, het is natuurlijk geweldig als je met al je klasgenoten mee kunt naar het volgende leerjaar. Ook de motivatie van de leerlingen krijgt een behoorlijke knauw, gelukkig kun je door de lenteschool werken aan maximaal twee vakken waarbij je achterloopt om toch deze vakken te kunnen halen. Door op tijd aan de bel te trekken, ben je nog op tijd om je kind klaar te stomen om toch over te kunnen gaan met de klas. Op een vak blijven zitten is eeuwig zonde en echt niet nodig.

Verschillende vormen van de school

De lenteschool kun je gebruik van maken in verschillende vormen, je kunt er een volledige week tegenaan gaan om weer helemaal bij te komen. Deze begeleiding wordt in de voorjaarsvakantie gegeven, vind je het fijner om twee of drie dagen per week na school begeleiding te hebben dan is dit ook mogelijk. In kleine groepjes van maximaal 6 leerlingen wordt de les gegeven door een student, hierbij kun je de hoofdstukken die je niet goed begrijpt doornemen en oefenen. Aan het eind van de periode heeft de leerling de stof eigen gemaakt en heeft meer zelfvertrouwen.

Lenteschool

In de vakantie naar school

Natuurlijk zal je kind balen als hij in de vakantie alsnog naar school moet om extra lessen te krijgen, maar aan het eind van de week heeft hij of zij wel het gevoel dat er sprongen zijn gemaakt betreft de leerstof. Het gevoel is beter en de zelfverzekerdheid neemt ook weer toe, al met al is je kind een gelukkiger kind en kan hij met een gerust hart weer verder gaan op school. Met de lenteschool vergroot je de kans, dat je kind alsnog over gaat samen met al zijn vriendjes en vriendinnetjes, deze investering is het dubbel en dwars waard.