Waarom en hoe een e-commerce op Pinterest adverteren

Om uw bedrijf opnieuw te starten, is het gepast om het wereldwijd te promoten met behulp van de middelen die door het netwerk ter beschikking worden gesteld, zoals blogs en community’s. Om jouw bedrijf opnieuw te starten, is het gepast om het wereldwijd te promoten met behulp van de middelen die door het netwerk ter beschikking worden gesteld, zoals blogs en community’s. Onder de talloze online opties is er ook Pinterest; sociaal netwerk gericht op de publicatie van afbeeldingen waarin gebruikers met hun “pins” echte virtuele prikborden kunnen maken. Afbeeldingen op Pinterest adverteren kunnen worden ingeleid met een beschrijving of vergezeld van informatieve links. Dit maakt deze social geschikt voor het maken van praktische en effectieve advertenties. Maar welke soorten advertenties zijn er op Pinterest? En hoe kunnen ze het beste worden gebruikt?

Wat zijn Pinterest-advertenties?

Pinterest is rijk aan categorieën en profileert zich als een advertentieplatform dat kan worden aangepast aan tal van sectoren. In feite zijn er veel gebruikers die dit specifieke sociale netwerk niet alleen gebruiken om nieuwe producten te zoeken, maar ook om de juiste inspiratie te vinden. Adverteren met Pinterest adverteren is op een discrete en onopvallende manier geïntegreerd. Adverteerders kunnen met Pinterest adverteren voor hun producten en diensten door ze te associëren met boeiende inhoud, suggesties en nuttig advies.

De 5 Pinterest-advertentieformaten

Pinterest-adverteerders hebben de volgende vijf advertentie-indelingen beschikbaar:

  • Gesponsorde pins: met de gesponsorde pin verschijnt je publicatie niet alleen op je eigen wall, maar ook op die van andere Pinterest-gebruikers. Om de gesponsorde pins beter te targeten, kun je profiteren van gebruikersbeperkingen om content te kanaliseren naar specifieke interessegroepen, zoals beauty, mode, sport, enz.
  • Gesponsorde videopins: dit zijn video’s met reclamedoeleinden waarmee je jouw zichtbaarheid kunt verbeteren. In feite zal een video die goed is gemaakt en de aandacht kan trekken, door de gemeenschap zelf worden verspreid door deze te delen. Het afspelen ervan start automatisch wanneer de video’s het zichtbare gedeelte van het scherm binnenkomen. Hun audio kan daarentegen alleen door de gebruiker worden geactiveerd. Om deze reden is het nodig om gemakkelijk te begrijpen video’s te publiceren, zelfs zonder audio.
  • One-tap Pins: op het eerste gezicht lijkt het One-tap Pin-formaat sterk op de gesponsorde pin. Het verschil wordt pas opgemerkt wanneer de gebruiker, door erop te klikken, rechtstreeks wordt doorgestuurd naar de website/ e-commerce van de adverteerder.